


Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Kościół w sieci: komunikacja diecezji w mediach społecznościowych; Marek Weresa
Cena regularna:
towar niedostępny






Opis
Celem niniejszej książki jest analiza stanu komunikacji Kościoła instytucjonalnego w Polsce na platformie Twitter (obecnie X) oraz opracowanie modelu komunikacji eklezjalnej, który – z uwzględnieniem specyfiki, funkcji i mechanizmów poszczególnych mediów – może zostać zastosowany również na innych platformach społecznościowych. Autor przeprowadził badania nad obecnością Kościoła w mediach społecznościowych, obejmujące analizę liczby prowadzonych kont, charakteru publikowanych treści, poziomu interakcji oraz zasad dwustronnej komunikacji, co pozwoliło na wypracowanie odpowiedniego modelu.
Autor przedstawia model komunikacji – schemat obecności i formę komunikowania treści przez oficjalne konta diecezji w serwisie społecznościowym Twitter (X). Platforma ta, mimo że nie zajmuje pierwszego miejsca wśród najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce, notuje ciągły wzrost użytkowników. Jest najszybszym środkiem, jeśli chodzi o przekaz wiadomości, także jako oficjalny komunikator instytucji, firm czy polityków. Twitter ma cechy „eklezjalne”. Można w nim komunikować się ze wszystkimi użytkownikami na całym świecie; jest to bardzo dobrze indeksowany serwis w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej Google. Twitter posiada kilka istotnych cech. Na tej platformie wszyscy użytkownicy są równi, niezależnie od tego, czy są wielką korporacją czy zwykłym użytkownikiem – nie ma podziału na status użytkownika. Jest to narzędzie proste w obsłudze, które daje wiele możliwości w komunikacji Kościoła instytucjonalnego.
Informacje o książce
Tytuł | Kościół w sieci: komunikacja diecezji w mediach społecznościowych |
Autor/redaktor | Marek Weresa |
Format, oprawa, ilość stron | B5, oprawa miękka, 470 stron |
ISBN | 978-83-8017-587-7 |
Rok wydania | 2025 |
Cena | 98,70 zł |